27.4.07

Google Revisits Historical Data Ranking Factors

>>>

Videogame Theory and Analysis

MIT OpenCourseWare » Comparative Media Studies » Videogame Theory and Analysis, Fall 2006 >>>

25.4.07

La Lego e l’USI costruiscono “ponti” online


Il New MinE Lab della Facoltà di comunicazione e trivioquadrivio, società di consulenza strategica e di formazione manageriale di Milano, hanno avviato un progetto di ricerca congiunto per sviluppare un nuovo modulo Lego Serious Play™, l’innovativa metodologia di sviluppo organizzativo fondata sull’impiego dei celebri mattoncini Lego®.

Obiettivo della ricerca è la progettazione di un modulo dedicato a facilitare la comunicazione fra committenti e sviluppatori di applicazioni online, come per esempio siti web, applicazioni di eLearning, eCommerce, gestione digitale dei documenti e così via.

Il nuovo strumento sviluppato da New MinE Lab e trivioquadrivio – denominato provvisariomente REAL TIME WEB – affiancherà quelli esistenti: Real Time Identity e Real Time Strategy, sviluppati originariamente all’IMD Business School di Losanna.

I workshop Lego Serious Play™, in cui vengono utilizzati i moduli, sono realizzati in esclusiva da una rete di 46 partner attivi in 21 paesi del mondo. Trivioquadrivio fa parte di questo network dal 2003, e nel 2005 è stata nominata best partner world wide. Da quest’anno fa parte del gioco anche il New MinE Lab dell’Università della Svizzera italiana.

LMS 2007 On-Line & Free

interesting materials by the Masie's conference >>>

The Impact of Video Games on Training Surgeons in the 21st Century

James C. Rosser, Jr, MD; Paul J. Lynch, MD; Laurie Cuddihy, MD; Douglas A. Gentile, PhD; Jonathan Klonsky, MD; Ronald Merrell, MD - Arch Surg. 2007;142:181-186 >>>

23.4.07

Web traffic metrics

IAB Declares War On Web Measurement Firms . Online Media Daily, by Gavin O'Malley, Monday, Apr 23, 2007 6:00 AM ET >>>

20.4.07

Don't Tell Your Parents: Schools Embrace MySpace

WIRED, by Robert Andrews 04.19.07 | 2:00 AM >>>
it presents the case of Elgg >>>

12.4.07

UNESCO open training platform

>>>

iProspect Social Networking User Behavior Study

Learn how the U.S. online population utilizes several of the most popular social networking websites (in pdf) >>>

10.4.07

American Airlines AA.com/women

the airline industry's first web page dedicated to connecting women who travel, and an example of American's commitment to the growing women's market >>>

Likely Presidential Voters Already Using the Internet

Burst Media recently surveyed 2,100 online users who are likely to vote in the 2008 Presidential election (likely voters). In this study, Burst found that:

  • over 20% of likely voters have already visited a presidential candidates website;
  • one quarter of likely voters have clicked on a candidate or advocacy groups online advertisment;
  • likely voters are willing to watch a presidential candidate in an online video clip, and listen to a candidate in a podcast
>>>

5.4.07

Auguri!



surrexit Dominus vere, alleluia!
Buona Pasqua! Happy Easter!


(Pietro Lorenzetti, Entombment and Resurrection, c. 1320, Fresco, Lower Church, San Francesco, Assisi).

U.S. Online Travel Sales To Reach $146B By 2010

eMarketer by Tobi Elkin, Thursday, Apr 5, 2007 6:00 AM ET >>>

design your pepsi can

>>>

2.4.07

Online advertising share overtakes newspapers in UK

Katie Allen, media business correspondent; Wednesday March 28, 2007, The Guardian >>>

About.com has acquired UCompareHealthCare

the story >>>
the website >>>

lonelyplanet.tv

lonelyplanet in the web 2.0 >>>